DOLAR 32,5732 0.17%
EURO 34,7499 0.23%
ALTIN 2.410,10-0,92
BITCOIN 21613450,23%
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

RTÜK’ten ceza yağmuru, Dünyadan Haberler

RTÜK’ten ceza yağmuru

ABONE OL
Kasım 27, 2023 01:09
RTÜK’ten ceza yağmuru, Dünyadan Haberler
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Radyo ve Televizyon Üst Konseyi Üyesi İlhan Taşcı, Tele 1, Fox TV, Halk TV ve Show TV’ye yönelik eleştirel yayınlar nedeniyle verilen para cezası ve yayın durdurma cezalarını duyurarak kararları eleştirdi. Cezaevinde bulunan eski HDP Eş Lideri Selahattin Demirtaş’ın hikaye kitabı Dad’ın tanıtıldığı Halk TV’ye hatalıyı övmekten yüzde 5 para 5 defa de program durdurma cezası verilmeni yazan Taşcı, toplumsal medya hesabından paylaşımında, RTÜK Lideri Ebubekir Şahin’e yönelik “‘ Bazı kitaplar vardır ki bombadan daha tesirli’ olmaya devam ediyor! tabirlerini kullandı. Taşcı, Kahramanmaraş merkezli zelzeleler sonrasında sorumluların istifa etmesini eleştiren Ali Sunal’ın sunucusu olduğu Güldür Güldür’e ceza veremeyince, programın yayınlandığı Show TV’ye yönelik şiddet içeren şiddetten yüzde 5 para ve 5 sefer program cezası verildiğini açıkladı. Taşcı, “Oysa TRT’de bayana saklama alası var” eleşitirisinde bulundu.

Taşcı, Halk TV’ye Kayda Geçsin programı Turhan Çömez’in İskenderun’da jeneratör çalışması için teneffüs aygıtına bağlı kişilerin ayrıntılarının açıklamalarının ayrıntılarının kaydedilmesine alışılmamış yayınlandığı yüzde 3 para cezası bildirimi ise “Gerçeği bildirmenin cürüm söylendiği ülke!” kelamlarıyla kıymetlendirdi. Orta Sayfa programında dere bölgedeki yapılaşmanın ve yurt dışından alınan ödeneklere rağmen ıslah çalışmasına çalışmayan Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’nin eleştirilerini küçük düşürme sayan RTÜK’ün Fox TV’ye yüzde 3 para cezası alarak bitiren Taşcı, “İktidar belediyesi eleştirilemeyecek” diye yazdı.

Tele 1’e de Merdan Yanardağ ve Emre Kongar’ın 18 Dakika programında “AKP’nin faşizan bir parti olduğu” sözü ve bayan yasağının elenmesi nedeniyle yüzde 3 para cezası verildiğini duyuran Taşcı, bu kararların tamamına karşı oy kullandığını açıkladı. RTÜK’ün Çarşamba günü toplantısında ‘seçim öncesi eleştirel yayın yapan yayıncılar doğruya getirmeyi hedeflediğini bu kararlarla çok net gösterdiğini’ yazan Taşcı, “Ama meydanı boş bırakmayacak. Basın özgürlüğü ve halkın haber alma hakkı çabasını süreklisiz sürdüreceğim” tabirlerini kullandı.

Mahiroğlu’ndan reaksiyon: Halk TV’siz bir seçim mümkün olamaz

Halk TV’nin sahibi iş insanı Cafer Mahiroğlu da, RTÜK’ün genişleterek, “trollerin isteğiyle RTÜK’ün yeniden ceza yağdırdığını” öne sürdü. Mahiroğlu, “Bir kitap tanıtıldığı için HALK TV’ye 5 programı kapatma ve para cezası verildi. Bizim korkacağımızı sanıyorlar. HALK TV’nin ardında yüzbinlerce sessiz çığlık var çok çalışmayı biliyorum ancak HALK TV’siz bir seçim mümkün olamaz” diye yazdı.

DW/SÖ,EC

DW Türkçe’ye sansürsüz nasıl ulaşılabilirim?

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r